Viktig vedrørende garanti!
Norge har svært strenge regler hva angår salg til forbruker:
Produktgaranti er 2 år :
Garanti er noe som produsent, eller selger, av et produkt gir deg som forbruker.
En garanti kan aldri være dårligere enn retten du får som følge av din rett til
å reklamere og må ikke forveksles med reklamasjonsrett.
Garanti, som gis av produsent eller selger, innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Reklamasjon 5 år :
Dersom et mottatt produkt har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves, dvs. reklamasjon.
Melding om feil og mangler kan meldes Badebutikk1 muntlig eller skriftlig, vi anbefaler at du alltid melder feil og mangler skriftlig.
Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen.
Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.
Angrerett og angrefrist :
Angrefrist er en rett forbruker har når det gjelder såkalt ”fjernhandel” – dvs. blant annet kjøp over internett. Denne retten gir deg mulighet til å returnere varen uten å måtte begrunne dette nærmere. Du kan få et eget angrefristskjema når du mottar varen, du må utøve angreretten innen 30 dager og du må selv besørge retur av varen.
Er ordren ekspedert fra vårt lager har du angrerett fra det tidspunkt du
tar i mot forsendelsen.
Regelen er at du innen 30 dager etter du har mottatt varen kan benytte din angrerett.
Det er viktig å understreke følgende: Returkostnader må dekkes av deg som forbruker, og varen returneres gjennom samme fraktfører.
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i original emballasje, og i samme stand og mengde.
Retur av varer skal forekomme i uåpnet forpakning og belastes med 500,- i returgebyr.
Bestillingsvarer er det 30% returgebyr på.
Badebutikk1 A/S’ egne KVALITETSGARANTI!
Finner du en dusj med bedre kvalitet til en rimeligere pris så betaler vi deg mellomlegget. Vi er så sikre på at vi leverer deg et produkt av ekstremt god kvalitet at du kan returnere dusjkabinettet til oss dersom du ikke skulle være fornøyd med kvaliteten!
For å benytte seg av denne unike garantiordningen forutsettes det at dusjen returneres i original emballasje.
Vi har eget delelager, og utfører service og salg av deler for dem som har gått over garantiperioden.